tisdag, januari 29, 2013

Yesterday & Today


Hej på er alla! hur mår ni? är det bra? är ni friska? Jag börjar må lite bättre nu och det efter att jag tagit det lite lugnt så nu ska nog all sjukdom vara över...hoppas på det i alla fall! 

Igår skrittades båda hästarna, Cookie var lite stel och det var nog skönt för dem båda att bara få komma ut och promenera friskt. Som ni kanske såg på bilden igår så klippte jag även Holly i huvudet och lite på bakbenen. Hon var väldigt slarvigt klippt på kroppen också så jag putsade även till det där. Tycker att hon blev skit fin! Så himla snyggt med bruna hästar som bli sådär fina och gråa när det är klippta. Vad har ni för favoritfärg på hästarna?

Idag har båda logerats, mest för att jag vill bli frisk och slippa rida men också för att nån gång i veckan ska de ju göras. Cookie fick gå inspänd med gummisnodd och shit vad fin och avslappnad hon blev i slutet!! På filmen här ovanför springer hon mest och spänner sig men sen blev hon riktigt bra och sökte verkligen huvudet neråt, sen frustade hon konstan de sista 5 minutern = riktigt avslappnad!

Holly blev tömkörd, mest på rakt spår och även hon blev bra i slutet! Lite svårt med Holly eftersom hon och C är såpass olika. Cookie ser man ju mer på när hon blir mjukare i kroppen och slappnar av eftersom hon är mer byggd i uppförsbacke och lite mer åt det normalare hållet om man säger så. Holly vill ju alltid ha huvudet ner i backen och går mest och springer på med bakbenen utan vidare arbete...Svårt men samtidigt väldigt kul med framsteg!! 

Veckans schema kommer upp imorgon! :)

Inga kommentarer: