måndag, januari 07, 2013

Morgonrutiner

Våra hästar får mat nån gång mellan 6-7. Det beror lite på hur bråttom man har. När jag ska rida innan skolan brukar det ibland bli vid 5.

När jag går in i stallet slänger jag åt alla en tuss hö först innan jag ger kraften. När de äter byter jag täcken, tar av lindor och allt sånt. I min del är det 3 och i den andra 4 så det är ganska perfekt för när man har täckat klart har nästan alla ätit upp. Då tar jag ut hö. I hagen där mins går har de en hö häck med ca 10kg per dag och sen slänger vi även ut varsin hög till de. Eftersom vi inte lunchfodrar får de ganska mycket men jag tycker de funkar bra med höhäcken eftersom de äter långsammare.

Helst av allt hade jag velat att de skulle äta upp höet först innan kraften men eftersom vi inte riktigt har tid så får det bli såhär, men hästarna mår bra och har inget emot de! De är alltid väldigt taggade på att komma ut i hagen så även fast man ger mycket hö inne så är de för upptagna med att fokusera på att komma ut ist för att äta :)

Inga kommentarer: