lördag, januari 12, 2013

Dagens ridning

Idag var vi duktiga och byggde fram lite bommar, kändes riktigt bra! Cookie har alltid varit väldigt slarvig på travbommar men idag skötte hon allting galant. Avståndet vet jag inte riktigt vad det var men det var precis lagom så att hon verkligen lyfte på benen utan att det var för trångt.

På ena långsidan hade vi en liten studshistoria, mest för att hästarna ska få mer träningsvärk :) ca 3 m imellanc lite kortare än normalt men det kan vara bra för dem att ibland hoppa på lite mer kraft istället för fart.

Övning nr 3 är min favoritövning!! Vanligtvis brukar jag ha ett räcke med plankor och helst två plankor högst upp så att det blir lite tyngre. En riktigt bra övning för att hoppa igenom hästarna. Och för bästa effekt aka den göra på böjt spår. Cookie kändes så jäkla bra på den idag, och jag kände mig ganska bra också. Tänkte extremt mycket på sitsen och min position över hinder idag. Var verkligen kvar och väntade på hindret. Märkte stor skillnad i studsen när jag blev ännu mer upprätt! Så som sagt, mycket bra idag.

Holly jobbades på som vanligt, med att gå framåt och framför handen. Kändes helt ok. Några få framsteg per dag vilket är positivt. Idag var hon dock piggare än vanligt, brallade på rätt rejält i början men det gick över. Har. Hellre en häst som är dum i ridningen än dum i hantering! :)

Imorgon är det jobb till elva och sen två härliga och kyliga uteritter :)

Inga kommentarer: