måndag, januari 14, 2013

Minnen

För 4 år sedan började jag hänga rätt mycket på Wängsjöberg där Ann har sin verksamhet. Främst för att det var kul att få rida såpass mycket men även för att jag lärde mig så jäkla mycket!! Var så himla ambitiös, så som alla småglin är ;) jag hade följt med på en del tävlingar men nu blev det äntligen dags att få följa med på ett helt meeting! Lilla jag? Skulle jag verkligen klara de, tyckte hon att jag skötte mig såpass bra? Vi åkte med 5 hästar, jag var alltså SJÄLV med 5 hästar på min första hela tävlingshelg som hästskötare...herregud tänkte jag. Men fy sjutton vad bra det gick! Ja, lite stressigt ibland med två femåringar med 10 mellan varje start och sen 3 gamlingar som även de hade lite tight imellan. Ni som har varit i Falun vet hur det ser ut, det är inte långt mellan stallarna och banan men det är en dryg och jobbig uppförsbacke (där det dessutom stod en traktor som en av hästarna var LIVRÄDD för)...och ja med 5 starter plus att alla reds ca 2 ggr per dag och massa spring till sekretarist o annat, jag sprang en hel del. Men som sagt bra gick det, är ju så överambitiös...skulle aldrig släppa iväg en häst oknoppad eller ens med en liten smutsfläck. Det gjorde att jag gick upp kl 5 för att spendera minst 3 timmar att fixa hästarna och allt annat innan Ann kom. Jag vill att det ska vara perfekt hela tiden. Men den där perfektionismen dyker bara upp när den mest behövs. Vilket bara är bra för annars skulle man aldrig hinna med något...första tävlingshelgen som groom men även den mest lärorika. Alla lovord och all beröm jag fick då, de betyder så himla mye!

Inga kommentarer: