lördag, januari 26, 2013

Lotta dag 1


Trots feber och allmänt dåligt mående lyckas jag nog prestera rätt bra idag. Började att rida över bommarna som ni ser på filmen i trav utan stigbyglar (känns som dagens tema med tanke på landslagsträffen) Traven gick bra så länge jag tänkte på att ha henne ordentligt inramad och sitta bak på rumpan, vilket blev bättre efter ett tag och när jag verkligen tänkte! I traven var hon svårare idag, svårt att hitta lägen det blev antingen av eller på. Hon var liksom lite för taggad men när man då tog tag i henne blev hon sur och ville inte gå alls. Sedan övergick vi till att hoppa bommarna och sen krysset fast åt andra hållet med en bom framför. Både i trav och galopp. Jag tyckte det var en bra övning och allting gick ut på att ha kontroll och kunna göra halt efter hindrena. Banan ni ser på filmen är sista banan så egentligen gjorde vi allting baklänges från allra första början. Hoppade ett hinder i taget eller ja började med bommarna sen bom+kryss och sen bom+oxer. haha ja ni fattar nog. Väldigt bra med fokus på att få tag i hästen efter hindren, mycket bra övning för mig eftersom C gärna drar ner huvudet och kan sticka. 

Kände mig inte alls nöjd med denna runda, tycker jag är för framåt med överlivet, MÅSTE vänta mer på hästen och språnget. Det ska jag verkligen tänka på imorgon. Men i övrigt, jätte bra träning! Lotta var bra, gav bra råd och var med en hela tiden när man red och var liksom aldrig tyst. Hur bra som helst! :)


2 kommentarer:

pernilllalaaa sa...

ska du verkligen ha så där korta tyglar? då kan du ju inte rida hästen i form?

hähäääääää

ridis sa...

Hahaha!!! Underbart!