tisdag, januari 01, 2013

Klok i efterhand

Började med att trava ut Cookie som får hemskt mycket minuspoäng idag! Hon har nog aldrig rest sig så högt...och ingenting hjälper dessutom. När jag rider ut själv har jag alltid graman för att kunna dra ner huvudet på henne men inte ens de hjälpte idag. Efter att hon skallat mig 2 ggr gab jag upp, inte värt att riskera att åka av och få en halt häst för att hon trasslar in sig på hemfärden. Travjobbade henne påvägen tillbaka med avbrott och sidrtsrörelser. Då kunde hon helt plötsligt inte flytta för höger skänkel. Gick bra efter ett tag men så svårt att jobba igenom när hon bara käftar emot och gör luftsprång så fort inget passar. När jag var på g tillbaka frågade jag kickan om de skulle rida så vi bestämde att jag skulle hem o bara byta häst.

Holly får däremot massa pluspoämg, så snäll och trevlig häst! Och söt är hon dessutom. Hon jobbade på riktigt bra och fick även gallopera en kort sträcka där hon la av några glädjeskutt. Riktigt kul med en skötsam häst. Det jag menar med rubriken var att jag borde ha ridit Holly först och sen Cookie med de andra. Då hade jag sluppit bli skallad o sitta med huvudvärk hela kvällen... Kram

Inga kommentarer: