måndag, januari 07, 2013

Tidig morgon

Släppte ut hästarna imorse men mina fick vara inne eftersom jag skulle ta med de till ridhuset. Första gången jag körde själv med båda två men det gick bra, Holly blev lite vild i början när jag tig ut Cookie men hon lugnade sig efter ett tag som tur var.

Cookie
Red fram på gramanen och gjorde stora volter, serpentiner och väldigt mkt innanför spåret, hon kändes bra och avslappnad redan från start så det var kul!! Sen galopperade jag på i ca 10 min. Måste få igång konditionen och ridhuset är ju enda stället som går att rida i med henne...tog av graman och fortsatte att jobba vidare, hon var då pigg och väldigt uppe i varv. Men även hon kunde visa sin bästa sida och blev i slutet riktigt fin och mjuk.

Holly
Idag klev hon ur garderoben och började helt plötsligt bli väldigt ridbar. Lite av ormigheten har försvunnit men höger sidan är fortfarande väldigt svag. I galoppen sparkade hon och vägrade gå framåt i början men efter ett tag blev det riktigt riktigt bra! Hon behöver fortfarande komma mer på bakbenen men det är svårt när hon inte riktigt tar alla hjälper som hon ska. Ett par veckor till och hon kommer vara riktigt bra ! Synd bara att hon ska tillbaka :(

Inga kommentarer: