lördag, januari 19, 2013

ÄNTLIGEN

Nu så, äntligen har jag skaffat mig en dator...eller ja min kära far har varit gullig att fixa en. Har varit väldigt svårt att plugga senaste halvåret, blivit mycket skrivpapper som man sen måste renskriva i skolan vilket bara är dubbelt jobb. Men så förutom massa plugg kommer jag även nu försöka blogga lite också, förbereda lite inlägg. Tänkte lägga upp massa kläder eftersom jag älskar det...osv, DET KOMMER BLI GRYMT!!

Idag har det varit runt -25 hela dagen här i Stockholmsområdet. Jag gillar ju kyla men någon måtta får det väl ändå vara. Cookie blev tömmad/longerad. Väldigt tjafsig i början, vet inte riktigt vad som flugit i henne. Antagligen kylan för hon såg väldigt stel ut och ville liksom inte riktigt länga på steget...Så tog av tömmarna och satte bara fast henne i bettet så att hon fick springa runt och bli varm i kroppen, efter ett tag blev det bättre så det är ju tur. Tänkte först om det kunde vara om hon är för dåligt täckad men hon är verkligen varm på hela kroppen, eller ja varm och varm. Man känner ju att hon har täcke liksom. 

Holly blev skrittad och travad ute på vägarna. Jobbade på det vanliga sättet med henne och fortsätte med halter och rygga några steg vilket hon gjorde bra. Hoppas verkligen att hon håller nu, ska bli kul att se hur hon hoppar! Haha känns som att jag tjatar om de men ni skulle också säga samma sak om ni galopperat på henne. Hur luftig som helst, mjuk och hon tar verkligen för sig. 

Imorgon måste jag egentligen åka till ridhuset...meeeen får se hur det blir med det. och förresten ändring angående Runsten nästa helg! Ska träna för Lotta Sjöberg (Schultz) istället :)

1 kommentar:

Pillo sa...

jävlar va kul! du måste ringa sen efter träningen så jag får höra vad du tycker om lotta :)