lördag, januari 12, 2013

Hästarna i stallet

Efter förfrågan från en läsare ska jag nu skriva om hästarna som vi har hemma i stallet just nu! Det är ju två olika delar och i delen där jag står är det 3 boxar, där står just nu en galoppör som de som bor vid stallet äger. Och så även mina två som är

Quebel de Cocagne f.2004
Hurlevent de breka - Highlanders xx
Cookie som hon alltså heter till vardags är född i frankrike och kom till sverige när hon var ett år. Else som äger wängsjöberg köpte henne och där stod hon tills vi köpte henne när hon var fem. Tillsammans har vi tävlat 120, och innan vi tog hem henne från Ann gick hon även en 120 med henne. En mycket trevlig häst med rätt humör. Tror definitivt att hon går upp till 140 med rätt ryttare!

Cha Cha Cha SN f.2006
Cardento - National Zentith xx
Holly vet jag ju inte riktigt så mycket om, hon fick jätte bra poäng på 3års och har sedan gått med föl och varit skadad. Så hon är alltså inte så mycket riden och inte tävlad alls. Men Ann tror på henne och därför köpte hon henne. Ska tydligen hoppa som en dröm. Och med den galoppen hon sitter inne med tvivlar jag inte en sekund. Mycket trevlig häst, ska bli kul att se vad det blir av henne!

I andra delen som systrarna Salin huserar är det 4 boxar, just nu 2 stora och 2 ponnyboxar. Men som jag tror snart ska byggas om eftersom Emma ska gå över från ponny!

Munsboro Ron f. 1996
Okänd - okänd
Ron som är vardagsnamnet har tävlat upp till Msv b klasser och jag tror om jag inte har helt helt fel att Anna red lite fältävlan på honom också förut. Så Ron har alltså funnits i familjen länge men jag vet inte exakt hur länge. Emma hade även en annan ponny förut, Zack. Men han har nu åkt till en annan ryttare.

Thunder Sent f.2000
Harleem - Lord
Årrr eller Åskar som han heter hemma är en av Annas två hästar. Han har gått upp till 140 med Anna. En riktigt häftig häst tycker jag! Och Årre är även Cookies favorit, så fort hon ser Årre så ställer hon sig och brunstar. Haha sjukt att hästar kan ha känslor egentligen.

Saveur f.2001
Sandri Hit - Adler
Savve är annas nyaste polle som kom nån gång efter sommaren. Har ingen koll på vad han gjort innan men Anna har startat 120 på honom. Har inte sett honom så mycket mer än att trava i ridhuset men han ser trevlig ut, ganska lik Cookie i kroppen :)

Blev ett långt inlägg men hoppas att jag fått med det mesta! Om det är något ni undrar tycker jag att ni borde kommentera så ska jag försöka ge er ett bra svar, eller om ni har några tankar om vad jag borde skriva om :) Har tyvärr inga bilder på de andra hästarna, och eftersom jag är en dutig flicka ska jag ej heller sno några från equipe, Go kväll!






1 kommentar:

hejLo sa...

Din ryttarhistoria kanske?? Och din och cookies? :)