onsdag, januari 30, 2013

Hoppträning

Kände mig riktigt peppad idag...tänker ju allt för mycket på hur jag ska rida men idag var en sådan dag när jag kände att allt kommer bli bra. Jaha, blev det så? Nja, kom väl lite halvvägs kanske...men inte ska vi hänga läpp för det, bättre ska vi bli!!

Började med att rida över blocken i galopp som ni ser på filmen, och hör och höpna!! Jag valde själv att rida utan stigbyglar, och det gick till och med väldigt bra. Måste ta tag i mig själv och göra det lite (läs ofta) oftare. I vänster var hon och jag typ helt katastrof, jag blev alldeles för hängande i ytterhanden och höll inte om tillräckligt med skänken ytter. Blev bättre efter ett par varv när jag bestämde mig för att det skulle gå men sen så är det ju hennes svåra varv och som om det inte vore nog hade hon ju trampat upp sin Jä....a ink (!!!) Hon är ju sååå himla nutteeee plutte känslig för små sår och självklart när hon trampar upp inken ska hon TOK halta. Och nej ni som kommer gnälla över att jag sitter och rider när hästen är halt, så är det inte! Jag vill bara höjja hennes smärttröskel eftersom det händer att hon trampar upp den på tävling, man kan inte bli helt handikappad för en sån liten plupp!

Hon var ju förstås lite konstig att rida pga av att hon inte riktigt ville röra höger fram som vanligt men det blir bättre ju mer igång hon är och i höger varv över blocken var hon (och jag) skit bra! Hoppade sedan räcket med bom och lite linjer med obestämda avstånd (skriver man så)

Fick helt enkelt träna väldigt mycket på att träna ögat vilket jag behöver göra hela tiden! Tycker att vi skötte oss helt ok idag egentligen. Jag är inte nöjd med min ridning in i kombinationen eller till oxen. Eller ja ridningen till oxern var bra men inte min position och sits. Nu är det 100% fokus på min handhållning vid banhoppning, rör alldeles för mycket!

haha oj vad mycket text om en ynka liten träning...men gillar ni sånt här eller ska jag tagga ner på författarfronten?


Inga kommentarer: