tisdag, januari 22, 2013

Ponnyakuten

Okej då, förutom att plugga så har jag även glott på två avsnitt av nya Ponnyakuten. Haha så sjukt underhållande program. Tänk att man kan glädjas så åt andras olycka, eller ja inte helt och hållet men det ser ju för roligt ut ibland alltså!

Först och främst, lilla isabell ponnyn med en alldeles FÖR stor ryttare som inte vågar galoppera. Hur tänkte hon där? Ser hon inte själv hur fel det ser ut? Hade hon kanske varit lite smalare så hade det väl vart lite mer okej men nu var ju ej fallet så...och mamman som fnittrar lite lätt när Tobbe säger att hon är för stor. Synd med så många okunniga föräldrar tycker jag tyvärr.

Fuxen i Malmö som reste sig och var dum...haaha herregud! Precis sådär var min ponny också. Tycker det är lite synd att ungen inte ser sporrmärkena eller funderar på att göra de. Jag vågade aldrig ha sporrar på min ponny för då var hon dummare än dummast. Rider aldrig dessa kidz för någon tränare? Och hur tänker den tränaren då? Denna tjej borde ju vara med!

Minikillen på bruna söta ponnyn i Täby. Såå sööt, han måste med!

Lilla dressyngen med fräknar, henne måste de ju ha med!! Hon har ju potential och ponnyn var ju hur välskolad som helst!!

Ponnyn Thosey som bara sprang iväg...fattar inte varför man inte har ett kedjegrimskaft eller varför hon ens får gå med den själv? Jag som avskyr olydiga hästar hade inte klarat av att den skötte sig sådär alls!

Och till sist den vitprickiga ponnyn i Malmö....Alltsååå har inte ord att beskriva detta typ....Tjejen kunde ju inte ens sitta upp på hästen och sen hoppade hon ner i sadeln. Inte konstigt att den hade värsta sadeltvången och bara sprang iväg! Tycker synd om ponnyn och tjejen som aldrig blivit lärd bättre

Förlåt för starka åsikter men det sägs ju att man ska skriva sånt i bloggar...här har ni länken!http://www.svtplay.se/ponnyakuten

Inga kommentarer: