söndag, januari 27, 2013

Lotta dag 2


Vaknar upp ännu mer förkyld än igår och funderade nästan på att stanna hemma...men så jobbar inte riktigt jag så det var bara att klä på sig ordentligt och ge sig iväg! 

Började med att hopppa planket med bom innan ca 5,5 m. Gick bra första gångerna men både jag och Cookie tröttnar lätt på en sådan övning som man bara gör om och om igen vart efter att hindret höjs. Jag gillar mer övningar som man fortsätter med varv efter varv med olika saker som man gör ut efter vägen...MEN hon hoppade jätte bra, kändes taggad och fräsch! superkul!! 

Sen hoppade vi först oxern några gånger med lång anrikning, nyttigt för att bibehålla galoppen och hålla jämn rytm. Väldigt mycket fokus på de vi gjorde igår, att ha hästarna samlade på bakbenen men ändå framme för skänkeln och inte fast i handen. Sen började vi hoppa linjerna, först vatten till grind med 7 steg i början när det var lite lägre. Sedan plank till grind på 5 steg och sen oxer vatten på 7 steg. 

Känner mig oerhört nöjd med att jag red rätt på distanserna hela tiden, händer nästan aldrig men idag hade jag liksom bara bestämt mig för att lyckas. Ser på filmen att jag håller för mycket i handen, har för lång tygel och händerna ligger ner..AJA BAJA!!! Tänker ju alltid på det annars, men när jag hoppar banor så flyger det liksom ur mig. Givande dagar med Lotta som jag tycker har varit riktigt bra, även fast jag knappt kan andas och toksvettas med 39 graders feber. Hoppas på att bli frisk snart!!

Inga kommentarer: