tisdag, januari 08, 2013

Sitsen

Min sits är verkligen någonting som jag mår dåligt över varje dag, men samtidigt något som jag tänker på varje gång när jag sitter upp på en häst. Jag vill verkligen förbättra min ridning och en stor byggsten till de är sitsen!

Nu de senaste månadena har jag blvit mycket rakare i ryggen och är inte lika framåtlutad, och det är tack vare att jag tänker på det så himla mycket. Kan verkligen bli sur på mig själv när jag sitter och trimmar alldeles ensam oc inser att jag sitter som en säck potatis, då skärper jag mig genast men faller tillbaka. I slutet av passet brukar jag vara trött på att bli sur på mig själv då då skärper jag till mig.

De som jag främst ska förbättra nu är att bli mjukare i ryggen, mer fööjsam men ändå rak och inte falla framåt. Underskänkel ska vara mer stilla och då kommer jag komma ner mer i sadeln!

Hur tänker angående sitsen? Eller tänker ni på den?

Inga kommentarer: