onsdag, januari 09, 2013

Underlag

Jag har nog aldrig riktigt varit sådär super petig med underlag. Har alltid haft friska hästar och har ridit överallt, hårt som mjukt. Sen kommer man till de som är jätte känsliga och som knappt kan trava sina hästar på en torr äng för att den är för hård...men hallå? Den sviktar ju trots allt, det är ingen asfalt!

Hos Ann travar vi hästarna på asfalt, något som är skit bra för då försvinner gallorna. Mina hästar går också nycket på hårt och det är väl mest för att jag inte har något val men med tanke på hur friska de är så spelar de ju ingen roll.

Mjukt underlag tycker jag däremot är riktigt äckligt, speciellt sand. Får verkligen en dålig känsla av vart hästen befinner sig och det känns inte svhysst att de ska få hoppa högt när det är så mjukt...vad gillar ni för underlag? Mjukt eller hårt? :) personligen är fibersand min favorit!

Inga kommentarer: