tisdag, januari 15, 2013

Effektiv!

Som väntat slutade det alltså inte snöa men det hindrade inte mig! Travade ut på Holly i snöyran, trots pannlampa och försök till att gömma ögonen såg jag inte ett piss! Fick mest kolla ner på bilspåren och hoppas på att hon travade på vilket hon gjorde. Så himla bra känsla att sitta på en häst som tycker att det är kul att få komma ut, till skillnad från min sura åsna...

Cookie har för första gången blivit tömkörd, och hon skötte sig utmärkt. Fick till och med några vändningar i trav och små galoppvolter där hon verkligen jobbade. Det är väl medt utav lathet som jag aldrig har tömmat henne förut, lättare med longering. Men jag tycker att det är givande och att det kan vara bra för hästen att jobba utan ryttare :)

Förutom stallet så har jag även hunnit tvätta, städa och göra matlådor! Men nu ligger jag i soffan och tänker inte röra mig en millimeter, lär dessutom somna snart. Bjuder på usla bilder på en sur häst! ;)

Inga kommentarer: