tisdag, januari 01, 2013

Nyårslöften

Väldigt klyshigt men jag har faktiskt några väldigt viktiga saker som jag vill bli bättre på!

* komma ner i sadel och vara mer stadig, inte rida lätt så "högt"

*vänta mer på hinderna och verkligen följa med hästen, hellre vara lite för långsam än för snabb framåt

* göra en ordentlig veckoplanering för båda hästarna

* planera ridpassen ännu bättre från start till slut. Gärna bomövningar oftare

*komma iväg till ridhuset MINST 2 ggr i veckan och utöver det en träning också

*och sist men inte minst, bak med axlarna och rak i ryggen


Ja som ni ser är väldigt mycket sitsrelaterat men det är de jag verkligen behöver träna på, min sämsta sida liksom. Det är något som jag stundtals mår riktigt riktigt dåligt över, att de inte bara blir som jag vill...jaja 2013 blir ett grymt år!!

Inga kommentarer: