fredag, februari 01, 2013

Schabrak Special!

Fick en fråga om jag kunde tipsa om lite schabrak så det ska jag självklart göra! 


Först och främst tänkte jag presentera min favorit när det gäller schabrak... EQUILINE! Outstanding passform och de behåller passformen oavsett hur många gånger man tvättar de. Finns i hur många olika mönster som helst men min favorit är Octagon. Pris från ca 800 kr

Jag har ett mörkblått och ett vitt med gul/blå passpoal. skit snygga båda två!

Anna Scarpati, inte lika hårda som Equiline schabraken men de behåller ändå passform nästan lika bra. Mjukare och tjockare och oerhört snygga! plus för att dem inte har några stroppar, så himla skönt för då behöver det inte bli fult när man klipper av dem! pris från 799 kr

Har ett vinrött AS schabrak men som är väldigt fult och urtvättat....


Kingsland! De tunna modellerna är oerhört lika equiline i både passform och stadga, sen har dem även några modeller som är lite tjockare och dem är lite mer åt AS hållet. Tycker att Kingslands schabrak är väldigt snygga och stilrena och man jämför med en del av deras kläder som är helt full smockade med massa märken. Snygga passpoaler och små dekorativa märken! pris från ca 600 kr

Själv har jag ett mörkblått jätte snyggt KL schabrak med matchande luva!


Christina Sport är AS uppföljare men jag tycker att CS känns lite mer exklusivare och priset är ju också dyrare. Snygga och dekorativa passpoaler och sömmar och om man dessutom bestället från Top Horse kan man välja och vraka hur mycket som helst! Pris från ca 799 kr

Första budget varianten är Mias RS. Liknar även dem Equiline fast dessa schabrak är lite tunnare. Jag har själv ett vinrött (som ni kanske såg på filmen från Lotta träningen) som jag är väldigt nöjd med, stort plus för luddet som är vid manken där ni ser sömmen på bilden. Pris från ca 400 kr

Budget varianten numero dos är Horse Guard! Bra passform, plus för den höjda manken som gör att man inte behöver hålla på och dra upp schabraket där för det är liksom så automatiskt. Jag har själv den här färgen och grå! Pris från 299 kr MEN det finns jätte många butiker som rear ut dessa schabrak för 169 eller billigare!!

Hoppas ni är nöjda med sånna här inlägg! :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med lite tips! Träns-tips vore kul! Och sadlar och täcken hehe

Jenny Blom sa...

Jag lottar ut precis ett sådant KL schabrak i valfri färg o storlek, passa på!