onsdag, februari 20, 2013

Hoppningen igår...

Började med att värma upp på 2 block på diagonalen där vi hoppade en la volt imellan, fortsatte på spåret ner på andra kortsidan, hoppade den andra volt och ja sen samma sak åt andra hållet :) Fick lite pli på henne i slutet så det var bra! Sen hoppade vi plankan och oxern som ni ser på filmen fast vi gjorde lite annorlunda...Vänster galopp imellan oxern och vattenoxern uppifrån, ner till plankan och sen byta varv och hoppa oxern. Hade lite problem med att hitta en rak linje att rida på fram till hindret pga av att ytterbogen inte riktigt var med så vi kunde inte svänga när jag ville. Men när jag tog mig tid, la en volt efter hindret, jobbade henne utåt för innerskänkeln så blev det mycket bättre!

Sen rullade vi över banan nån gång väldigt lågt för att bara känna på dem! Och sen när det var högre fick hoppa den dubbelt för att öva på att rida lite längre banor :) Tror det var typ 19 språng och det är ju rätt mkt. Jag var väldigt beslutsam och hade som enda tanke att komma över hindrena felfritt, Tyckte det gick väldigt bra, Cookie lyssnade på mina hjälper och var väldigt sammarbetsvillig. Jag blev lite för vild i slutet på första banan, lite stort på planket uppåt och sen jätte stort på vattnet neråt...Men som jag sa igår, det känns ändå inte riktigt som att hon tycker att det är jobbigt att klippa av sådär, hon gör det mest för att hon tycker det är kul, för jag lägger henne ändå inte med flit sådär mega stort. Hon är ju i alla fall ingen grinkärring, som får ta i lite och stönar o sen stannar på nästa...det är jag nöjd över!!

Vad tycker ni kära bloggläsare? Ris och Ros välkomnas!!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Okej här ska du få.. ;)

Ros;. Väldigt beslutsam och hon hoppar trevligt.
Ris; Du borde gör det hela lite mer avslappnat. I händer, armar och axlar framförallt! Och händerna har en tendens att bli lite "riviga" och spända. Lite höga och hårda ibland om du förstår vad jag menar.

Hihi hoppas du tar detta bra nu....

:)

ridis sa...

Såklart jag tar det bra, jag ville ju höra kritik ;)

De där med o slappna av i överlivet är ju så jävla svårt!! Försöker hela tiden men blir ju inte bättre :((

Pernilla sa...

Tycker ju att det mesta var bra! :D hon såg ut att ha super inställning så tycker inte att det gör något att det blev lite vilt där i mitten, bara bra att få känna att hon är med på noterna ;) sen får du henne bra tillbaka på oxern på vägen ner, så är cookies fel att hon inte backar av lite själv till plankan, så var väl ett "bra" fel.. antar att det var dubbelplanka på?

Nuuuuu får du rida lika bra på tävling också! Tycker att du rider mer "på" när det är träning och backar av och mesar lite när det blir tävling, typ rider över noggrant.

snart sitter det på tävling också :D