söndag, februari 10, 2013

Bra dag!

 

Började med lite jobb och sen hem en snabbis för ombyte innan stall! Skyndade mig en del väl i stallet för att slippa få skäll för att jag plockade fram hinder men som tur var det helt folktomt, skönt! Cookie pinnade på ganska bra idag faktiskt, blev en del lydnad för shit vad pigg hon va!!

Efter uppvärmningen red jag på 3 block med 16 m imellan, första gångerna gick hon på alla på 4 steg, mest för att få springa av sig. Så pigg som hon var så är det liksom inte mänskligt att arbeta henne. Sen varierade jag jobbet med 5 och sex steg lite volter kring varje och sånt. Riktigt bra i slutet! På diagonalen hade jag två räcken i hörnen som jag red på en båge, samma med dom i början. Bara att rulla över  tills hon lugnat sig lite, red på dem som en evighetsbana, volt imellan, lång o kort anridning, snäva svängar före och efter. Hon skötte sig bra! Hade även en oxer med bom före och efter, jämn galopp hela vägen och sånt!

Satte ihop allt till en lite högre bana i slutet som faktiskt gick helt ok! Måste träna på att rida högre så att det blir till en vanlighet, så att jag inte blir nervös liksom. Har tyvärr bara en film på ett språng för sen dog min mobil :(

Inga kommentarer: