måndag, februari 25, 2013

Dagens ridning

Hej på er! Jag har sportlov denna vecka, så skönt att vara lite ledig! Eller ja om man nu ändå vore det, jag jobbar kväll alla dagar och måste utöver det plugga stenhårt och rida. Men det är skönt att kunna rida på dagen när det är ljust, speciellt som idag. Strålande sol runt 0an :D

Cookie fick en riktig skogstur som jag tror att hon uppskattade, dummade sig nästan ingenting. Skrittade bort på fältet mot Söderbys skogar och red upp i backarna till skogen bland stock och sten, eller ja allt är ju gömt under snön nu. Tur att man känner till marken så bra. Vi klättrade en hel del, upp och ner upp och ner. Hon brukar aldrig vilja gå upp igen när man är nere och vänder men idag gjorde hon det utan protest hela 3 gånger! Mycket stolt :) Sen travade vi lite i djupsnön. Hade faktiskt hackamore på henne idag, gillar inte det för hon gräver ner sig lite men såg igår att hon hade ett litet sår i mungipan av bettet, rider ju på ett twistat bett som har rätt vassa kanter så det är inte så konstigt...Därför tänkte jag att hon får gå några dagar utan bett i munnen. 

Holly gick samma runda men fick inte klättra lika mycket utan bara skritta upp och ner en gång. Sen travade och galoppade vi lite i snön, mycket roligt sa Holly. En hel del bocksprång ;)
"nya" favoritskydden som jag använder på C. Skyddar hennes ink jätte bra. Den har varit hel i nästan 2 veckor nu...REKORD!
Irriterande att ha en häst som envisas med att kissa på gången varenda dag...

Inga kommentarer: