söndag, februari 03, 2013

Klar!!

Skrev ett långt inlägg förut men de verkar ju inte kommit upp... Är iaf klar i stallet nu. Har joggat Holly men C får stå idag, kom på att hon inte stått nån dag denna vecka så det var ju passande :) Dessutom kom världens bästa mamma med smörgås o kaffe och sen hjälpte hon mig med spånet <3

Har fixat allt i stallet, fyllt på hö o gjort massa påsar, skönt att ha det klart så slipper jag göra d i veckan!

På första bilden ser ni höet inne i stallet, de är till insläpp och kvällshö. När jag tar in lägger jag fram kvällshö utanför boxarna som Palle sedan ger, då slipper man alla påsar!

På andra bilden är det höpåsar som vi fyller höhäcken med, ibland tar jag direkt från en bal men kan vara skönt att ha påsar och speciellt om det är nån av de andra som fyller på häcken så att man vet att det är rätt! Häcken fyller vi alltid dan innan när vi tar in och sen på morgonen så får det även varsin hög på backen, de är påsarna till vänster!

Och till sist får ni en bild på alla äckliga spånbålar!! Är så nedrans trött i kroppen nu efter allt bärande!

Inga kommentarer: