lördag, februari 02, 2013

Dagens ridning

Båda hästarna har rört sig men relativt lugnt, tror dem behövde det båda två! Cookie var dock under all kritik, när jag började trava var hon så fin, höll i bettet och travade på jämnt o fint och jag satt i tankarna hur jag skulle skriva här på bloggen att det verkligen tjänar att rida igenom hästarna...nej icke, sekunden efter stod hon på bakbenen och det var typ det enda hon gjorde i 30 min. Blir så satans trött när hon beter sig så! Det är då man vill ha ett ridhuset och bara gå in och sitt och rida på i 2 timmar så att hon fattar att hon gjort fel!

Holly var snäll, pigg och glad som vanligt. Mycket bättre med huvudet ni, hon börjar bli en normal häst, kuligt!!

Cookie fick nya fina skor av världens bästa hovslagare och vän Linus! Skönt när man känner sig trygg med den som skor och extra kul när man faktiskt känner varandra sen innan, fick dra loss en sko och nästa gång ska jag få göra lite mer, kul att pröva på och bra att kunna!

På bilderna ser ni Cookies nya skor och en mycket glad jag, sååå fint väder idag ju :))

2 kommentarer:

Anonym sa...

snygga hörlurar! Från?

ridis sa...

Champion Earplugs har jag för mig att dem hette, köpte i en 3 butik :)