onsdag, februari 13, 2013

Kvällens träning

Har tyvärr inga filmer som duger så skriver lite istället :)

Började med att rida på upphöjda travbommar, 4 långa 4 korta med 15 m imellan. Cookie var oerhört lugn och fin ända sen start, kul att det börjar släppa. Vi saktade av till skritt imellan och fortsatte sedan över bommarna! Red exakt samma grej på alla hästar hos Ann i måndags så jag var lite uppvärmd och det är alltid lättare att veta hur man ska tackla en övning när man har ridit den på andra.

Sen hoppade vi igenom serien några gånger väldigt lågt med fokus på att göra så lite som möjlig själva och låta hästarna tänka själva! Tyckte jag gjorde de SKIT bra för att vara mig, jag har ju en tendens att störa lite för mkt...

Vi höjde serien och la ihop de med 3 hinder som stod på olika diagonaler som vi red runt på i cirklar fram och till aka typ, ska försöka rita kom jag på nu! ;) haha har gjort den sämsta ritningen någonsin men nu fattar ni nog!!

Det jag har med mig från i kvällen pch framförallt till helgen (KOM MED TILL HÖGBO!!!) är att behålla galoppen i svängar och bestämma mig!! Så taggad :D

Inga kommentarer: