tisdag, april 23, 2013

Hoppträning


Hej på er! Idag har jag hoppat min lilla fina polle hemma hos Ann. Kändes väldigt bra faktiskt. Var ju 2 veckor sedan sist och det märktes verkligen. Tur att jag hoppade lite hemma igår så att hon inte var alltför vild! 

Vi gjorde övningen som ni ser på filmen och jag kände verkligen att jag hade koll, hon va ju helt cp pigg men jag kunde ändå hålla i henne och komma samlat på bommarna o hindret - Bra Hanna! Tänkte extremt mycket på min sits och det hjälpte mig verkligen i själva ridningen mot hinder. För när jag tänker på hur jag har benen så sluter jag om mer och vips så går hästen mycket bättre, tänkt vilka mirakel man göra ;)

Något negativt är dock att när jag tänker för mycket på en sak glömmer jag gärna bort allt annat, mina händer var ju helt hemska idag till exempel! 

Planerna för GBG är föresten helt spikade. Imorgon åker vi, Pillan, hennes mor och lilla jag. Innan de ska jag bara hinna rida 2 hästar, åka med en till Lövsta och packa. HEJ o HÅÅÅÅ!!





Inga kommentarer: