torsdag, mars 28, 2013

120 Södertälje



Här har ni filmen från i söndags. Är väldigt nöjd med rundan och att jag faktiskt kom runt men självklart finns det både stora brister och små detaljer som behöver ändras på!

Mamma fick inte med ettan men den kom vi jätte bra på, 2an och 3an hade jag väldigt bra tryck på henne och blev nästan lite för trångt men hon hoppade ju bra på 3an ändå. På den här linjen ser man väldigt tydligt hur höga och "hispiga" mina händer blir, måste verkligen fokusera ännu mer på att få ner handen!

Efter 3an tappade jag lite galopp ocg C stog emot väldigt mycket även fast det nu inte ser ut så, red därför på henne väldigt mkt när jag istället skulle varit lugn. Hade jag bara rätat upp mig och inte smackat hade hon fått bättre förutsättningar! Hindret efter 5an på 7 steg var nog ett av de bättre sprången på banan, jag kom till ridning och drev verkligen sista biten, väldigt bra känsla där!

Sista linjen kom sen, linjen som jag hade sett väldigt blandade resultat på. Sånt gör mig alltid så nervös!! Höll tillbaka henne lite för mycket på räcket och fick verkligen driva på framåt för att räcka, men planen var ju 4 och det höll jag :) inte hennes fel att hon river där heller!! Sist 6 steg till 8an, kändes bra :)

Så ja, inte perfekt men jag höll mig till planen och kom runt vilket jag ör väldigt nöjd med! Nu ska slipa detaljer :D

Inga kommentarer: