söndag, december 23, 2012

Idag vart det tidig uppgång för att hinna med allt, och jag har för en gångs skull hunnit! Klippte COOKIE nu är hon fin igen. Hon dummade sig uppe vid nacken så till slut blev jag trött och bremsade, eftersom hon blev såpass snäll då passade jag även på att klippa huvudet så nu är hon vetkligen helt rakad och super snygg!

Sen tog jag ut henne på fältet för lite galopp, hu jeda mig så tungt det var. Redan i skritten var det som att sitta på en skit stor gunghäst eftersom hon fick lyfta benen så högt. Travade och galloperade lite men eftersom det är såpass tungt blev det ett kort passz hon var jätte spänd och att få henne att slappna av då är nästintill omöjligt. Så jag lät henne mest vara, tror hon mer tänkte på jobbigt allting var.

Slutligen fick hon inviga sitt nya täcke!!!! När jag tog upp de häromdagen för att visa mamma blev vi båda lite oroliga, det såg ju så fruktansvärt stort ut. Men som tur är var det bara ett spel för gallerierna, de satt PERFEKT! Imorgon är det julafton om ni inte visste de :)

Inga kommentarer: