söndag, december 30, 2012

Söndag!

HOLLY
Jag började med att skritta i ca 20 min sen började jag direkt att gallopera. Har kört de konceptet på cookie förut när hon har varit lite trutit och tycker att det funkar så bra. Man får fram hästen ordentligt och den blir snabbt uppvärmd i muskler och leder. Självklart är detta inget som jag föredrar överlag men kan vara en bra tillfällig lösning. I början brallade hon en hel del och det var nära på markplaning men jag höll i mig hårt! Hon kändes i övrigt mycket mer avslappnad än igår vilket är positivt. Jobbade mycket med övergångar och fattningar. I vänster är hon mycket svagare så jag red en del förvänd gallop och mycket innanför spåret både ytter o inner ställd. Fin och trevlig känsla idag trots att hon ändå inte får gå så hårt ännu.

COOKIE
Red med Arnolds ord i huvudet och försökte bara få henne att trava på jämnt och fint vilket gick oerhört bra från allra första början, måste va hårt slit som lönat sig?! I gallopen gjorse jag avbrott till trav där hon gärna vill flänga iväg. Fattningarna går skit bra när hon väl lugnat sig. Och väntar fint och gör det bra. Jobbade mycket med att nästan överböja henne och sedan ha kvar henne där när jag bröt av. Mest för att jag ska få bestämma vart hon går. I vänster varv släpper hon innertygeln men de jobbade vi igenom med innerskänkel o yttertygel.

Överlag fina men lite tjafsiga hästar!

Inga kommentarer: