torsdag, september 05, 2013

Svante Johansson

Efter dagens träning har jag äntligen fått lite motivation. Rida är ju faktiskt kul!! Vi började med att rida serpentiner över bommarna på medellinjen, tränade på att vara raka på rakt spår o rätt ställda på böjt spår. Fick en bra känsla redan här o sen fortsatte det bara!  Sen red vi på en stor volt över bommarna, 10 steg imellan, lite halv tjafsigt till en början o sen korsgalopp o hej o hå men efter lite peppande ord från Svante så gjorde jag det helt perfekt. Ni förstår verkligen inte hur mycket hans små tips kan göra!! Sen hoppade vi över de sista räcket i serien som på en åtta fast raka vägar in imellan bommarna o sen byta galopp i landningen. Höger till vänster var svårare men det vet jag ju sen innan men fick oerhört bra tips på hur jag skulle göra. O seeeen efter de så började vi hoppa linjen rakt fram men vi gjorde volter imellan hindrena, fick en skit bra känsla och den där dumma rädslan va nästan borta, skönt!! 

Serien bestod utav räcke 19 m oxer 19 m räcke. Väldigt basic men ändå det svåraste. Jag höll tungan rätt i mun o lyckades pricka i 5 o 5 på första försöket, vi la en volt längst ner o hoppade neråt också, bra med flyt.  Men även fast jag fick in rätt steg så blev det lite tokigt så efter ännu några peppande ord från Svante gjorde jag de igen, och jag gjorde det så jäkla perfekt!!! Sitsen, rytmen, takten, tempot ja allt va perfekt!! Blir så stolt över min lilla häst!! Nu laddar vi inför imorn :) 



Inga kommentarer: