onsdag, september 04, 2013

Bra dag på jobbet!!

Började dagen med en liten sovmorgon och sen mysfrulle med mig själv. Så härligt att lägga sitt eget schema så att man kan göra det lite extra lyxigt ibland! Har behandlat 5 hästar totalt, trodde att jag skulle bli sliten men tydligen inte så det är väl bara att tacka o bocka... 

Becca lånade min klippmaskin samtidigt som jag masserade där. Hon hade köpt nya blad så jag slapp slita på mina o tur va väl de för när jag va hemma i stallet mitt i allt o skulle klippa o rida C så blev det totalt katastrof. Min maskin har ju bott på wängan sen typ FBO o antagligen har ju någon lånat den för bladen var rent ut sagt SKIT...inte roligt. Men jag o Becca löste det bra ändå, hon fick hämta maskinen så att hon kunde klippa klart Cindy, jag åkte o masserade i brottby och sen på vägen hem så hämtade jag maskinen plus Beccas skär o klippte Cookie...skönt att vara hemma halv tolv en vanlig vardag ;) Cookie blev iaf super fin o stod lugnt hela tiden, kanske ett vinnande koncept att  klippa mitt i natten? Fick ju till och med klippa huvudet utan brems. Nu tänkte jag försöka fräscha upp mig lite o sen bums i säng...ska ju trots allt va i stallet om 6 timmar och släppa ut... 
Red i piké idag...IGEN, tar sommaren aldrig slut? ;)

Inga kommentarer: