tisdag, juli 16, 2013

Semester

Falsterbo var ju hur bra som helst! Allt hänger verkligen på vädret och det hade vi minst sagt tur med i år. På onsdagen var det kallt och blåsigt men det regnade ingenting och det är ju det viktigaste egentligen. På torsdagen kom min partner in crime Pernilla ner och vi fick till två helgalna kvällar! På torsdagskvällen åt vi först middag hemma hos anns väninnor. Dem hade varit och inhandlat massa gott från Rögeriet. Champagnelaxen blev min favorit! Vi hängde kvar där ett tag innan jag gick till vipen för att möta upp pernilla, marie och christer. Vi hade huuuur kul som helst och stog mest o dansa hela kvällen. Vid ett stängdes allting ner och då hade man att välja på efterfest eller strandbaden. Vi gick ner till lastbilarna och träffade massa människor som vi hängde med i flera timmar så vi kom liksom aldrig ner till stranden för det där nattbadet. Jag gick o la mig i facket vid femtiden och sen när jag vakna på morgonen ligger pernilla på golvet på en höbal med täcke som handduk! 

På fredagen var vi riktigt trötta och slitna. Pallrade oss upp för att ta hand om hästkraken och för att ta en iskall dusch. Ibland hade man tur men för det mesta var det bara kallt! På kvällen åt vi middag på ala carten inne på området. Jag var inte hungrig eller sugen på mat för fem öre så blev bara en ceasarsallad medans de andra åt smartig anka och torsk. Efter middagen drog vi till stallet en stund innan vi gick till vipen för att fortsätta festandet. Var minst lika kul som kvällen innan och nu var dessutom de flesta ryttarna ute för att fira dagens nations cup. 

Vi åkte hem på lördag em, blev senare än vad vi tänkt oss så jag var inte på gården förens halv ett på natten och då skulle allt packas ur! Tack Falsterbo för en grym vecka! Syns nästa år! 

Inga kommentarer: