onsdag, juni 05, 2013

Skam den som ger sig

Sadlade på min lilla polle för det som var tänkt att bli en lugn liten jogging runda ute men som slutade i tredje världskriget och därefter även Versaillesfreden...hinder nummer ett stötte vi på redan efter ett par hundra meter från stallet-Det stora diket! Diket har ju numera blivit ännu mer hemskt än förut eftersom all sand och jord som legat över betong-tunneln har regnat bort..med andra ord så måste hästarna verkligen hoppa över. C var riktigt dum och stog mest på bakbenen men efter ca 10 min fick jag över henne, 1-0 till mig! 

Tog o travade till klätterbacken där vi stötte på hinder nummer 2! Själva klätterbacken har ju alltid varit ett stort problem men nu behövdes det bara en liten men hård ponnyspark för att få henne att gå upp. Väl uppe i backen kommer man in i skogen precis vid en liten men ack så farlig DAMM. Krigade på vid dammen i en halvtimme innan damen behagade sig för att kliva i. Visserligen var jag halvt död då men själva poängen va ju ändå att jag vann dagens fight...2-0 till mig!! 

I slutet gick hon i dammen från båda hållen och plaskade runt där :) 

Inga kommentarer: