torsdag, juni 06, 2013

Glädjetårar

Min fina lilla häst! Idag gav hon mig nästan glädjetårar, satt och log större delen av passet!! 
Hon hoppade över diket efter bara ett par vändningar, riktigt modigt!!! Vattnet skötte hon även det galant. Tog den andra vägen upp idag som inte är lika brant så det var inte lika läskigt när hon reste sig vilket hon ändå bara gjorde typ 5 ggr och sen traskade hon lugnt i vattnet. Gick i cirklar i ca 10 varv i vardera, bra för muskulaturen! 

Ja vad jag vill komma till är inte att jag har en modig häst för det skiter jag egentligen helt fullkomligt i, det är ju bara på skoj! Det jag vill komma till att hon var helt underbar på backen! Tog tyglarna direkt när jag började trava ist för att trava på lösa tyglar. Höll i stadigt utan att fiffla och efter bara ett par minuter hade jag en riktigt bra kontakt med hennes mun. Trimmade på ett tag lite ordentligare i trav och galopp, kändes grymt bra! Hon var mjuk, eftergiven, lösgjord, reglerbar både fram o bak jaaa allt det där som gör en häst rolig att rida!! 

Inga kommentarer: